Meistä

Markkinointimaailma.fi on suunnattu kaikille digitaalisesta markkinoinnista kiinnostuneille ja markkinointialan asiantuntijoille. 

Autamme sinua navigoimaan kaikissa seuraavissa markkinointiin liittyvissä asioissa:

  • Hakukoneoptimointi eli SEO hakukonenäkyvyys 
  • Google Ads markkinointi 
  • Sosiaalisen median markkinointi 
  • Sähköpostimarkkinointi
  • Verkkosivujen ylläpito 
  • WordPress verkkosivustot 
  • Parhaat markkinointityökalut 2024 
  • Tulospohjainen markkinointi 
  • Tekoälyn hyödyntäminen markkinoinnissa 
  • A/B testaus 
  • CRM valinta 

Tehtävämme on auttaa sinua määrittämään sivustolle sopiva markkinointi strategia ja auttaa valitsemaan oikeat työkalut parhaaseen lopputulokseen. 

Meistä – digimarkkinoinnin kansainvälinen osaaja yli 10 vuoden kokemuksella

Olen Robert Karjalainen, digimarkkinoinnin senior-osaaja. Olen vastannut kymmenien yritysten (enimmäkseen kansainvälisillä markkinoilla) hakukonemarkkinoinnista, sosiaalisen median ja PPC markkinoinnista yli 10 vuoden kokemuksella. Tällä hetkellä toimin täyspäiväisesti sähköpotkulautojen leasing-palvelun edelläkävijä Augmentin CMO:na (Chief Marketing Officer). Tämän lisäksi autan vapaa-ajallani myös yritykseni Brand Ninja kautta yrityksiä digimarkkinoinnissa. 

Digimarkkinointi kasvaa vuosi vuodelta – trendit 2024 

Mitä trendejä markkinointi maailman saralla on vuonna 2024? Digitaalinen markkinointi syö koko ajan perinteisen markkinoinnin budjetteja. Käytännössä tämä tarkoittaa, että yhä useampi käytetty euro käytetään digitaaliseen markkinointiin – eikä televisiossa, radiossa ja sanomalehdissä markkinoimiseen. 

  • Digitaalisen markkinoinnin suuria etuja on kohdennettavuus, tehokkuus ja skaalautuvuus 
  • Sopivan markkinointikanavan valintaan vaikuttaa mm. markkinointibudjetti, kohdeyleisö ja tuotteen arvo 
  • Tekoälyn hyödyntäminen tuo kustannustehokkuutta markkinointiin – sillä ei kuitenkaan voi kokonaan korvata ihmisen tekemää työtä 

Digimarkkinoinnin kasvua selittävät sekä ostajien käyttäytymisen muutos ja tavoitettavuus, kustannustehokkuus ja markkinoinnin kohdennettavuus. Toisin sanoen, digitaalinen markkinointi on usein fiksuinta ja kannattavinta sekä brändimainontaan kuin tulos pohjaiseen markkinointiin. 

Markkinoinnissa kuuma peruna jo pidemmän aikaa on ollut hakukonemarkkinointi eli SEO markkinointi, jossa verkkosivustot saavat orgaanista liikennettä verkkosivuille – ilmaiseksi. Tiesitkö, että ihmiset luottavat paljon enemmän orgaanisiin eli maksuttomiin hakukone tuloksiin kuin maksettuihin mainoksiin? 

Facebook, Linkedin, Instagram ja Tiktok mainostaminen on puhuttanut monia – ja syystä. Globaalit jättiyhtiöt, kuten Nike ja Coca Cola, ovat siirtäneet massiivisia markkinointi budjettiaan koko ajan enemmän sosiaaliseen mediaan perinteisten televisio ja sanomalehti mainosten kustannuksella. Mutta miksi? Yksinkertaisesti siksi, että se on monelle yritykselle paljon tehokkaampi markkinointikanava sekä brändin rakentamiseen että tulospohjaiseen markkinointiin. 

Vuonna 2024 kaikkien huulilla on AI. Erityisesti AI on vaikuttanut markkinointialaan, sillä tekoälyn avulla moni manuaalinen työ on voitu ulkoistaa AI työkaluille – monesti jopa ilmaiseksi. Kuinka voin hyödyntää tekoälyä oman verkkosivun markkinoinnissa? Lue: Tekoälyn hyödyntäminen markkinoinnissa – opas.